2019-02-26 10:15Pressmeddelande

​Vätternrundan tecknar partneravtal med Adria

null

Värmande husbilar i depåerna och lyxigt boende mitt i området för en av deltagarna. Det är några delar i ett nytt partneravtal som Vätternrundan har tecknat med husbils- och husvagnsvarumärket Adria.

- För oss handlar det om att förgylla upplevelsen för våra deltagare, säger Ulrika Smith Svenstedt, marknadschef för Vätternrundan.

Husbils- och husvagnsvarumärket Adria fanns på plats som utställare under förra årets cykelvecka och märkte ett stort intresse från besökarna på Vätternrundans utställningsområde. I år har Vätternrundan och Adria därför valt att utveckla samarbetet till ett partnerskap, där Adria blir officiell partner till Vätternrundan.

- Jag är väldigt glad över vårt partnerskap med Adria, säger Ulrika Smith Svenstedt. Det är ett ledande varumärke inom fritidsfordon och en partner som tillför det där lilla extra till vårt arrangemang.

- Deltagarna i Vätternrundan är aktiva personer som lägger mycket tid på sitt fritidsintresse och reser mycket, säger Vidar Donnér, marknadsföringsansvarig för Adria AB. Vi ser att husbil eller husvagn kan vara ett bra alternativ för dem. Vi strävar ständigt efter att nå nya grupper, som inte nödvändigtvis är campare utan kanske vill resa fritt av andra skäl. Därför ser vi vår närvaro under Vätternrundan som självklar.

En del av samarbetet är att återförsäljare i städer runt Vättern kommer att finnas på plats med husbilar i 4-5 depåer under Vätternrundan, där deltagarna kan vila och värma sig en stund. En annan del är en vip-avdelning för partners på området och dessutom kommer Adria att ha en stor utställning av husbilar i Motala på utställningsområdet. Och i en husbil mitt på området får en av deltagarna chansen att checka in och bo under loppet, med start och mål rakt utanför dörren. Vem det blir avgörs i en tävling under våren.

- Vi vill förgylla upplevelsen för cyklisterna, säger Ulrika Smith Svenstedt. Med det här samarbetet kommer de verkligen få känna det. Det kommer att hända mer i depåerna och mer på mässområdet. Dessutom försöker vi inspirera våra deltagare att samåka till våra lopp och det passar ju perfekt att göra med husbil eller husvagn.

- Adria är Sveriges mest sålda husbil som tilltalar de som vill ha ett liv i rörelse. Och Vätternrundan är världens största motionslopp på cykel. Det är två starka varumärken som matchar varandra på ett bra sätt, säger Vidar Donnér. 

Vätternrundan är världens största motionslopp på cykel och arrangeras sedan starten 1966 av den ideella föreningen Motala AIF. Årligen deltar ca 38 000 cyklister från hela världen i loppen under Cykelveckan. Vätternrundan innefattar även Halvvättern 150 km, Tjejvättern 100 km, Vätternrundan 100 km, MTB-Vättern och Minivättern. Vätternrundan är en del av den svenska folksjälen. Vätternrundan blev 2013 det första idrottsarrangemanget i Sverige certifierade enligt ISO 20121, standard för hållbarhet vid evenemang.


Om Vätternrundan

Vätternrundan är världens största motionslopp på cykel och arrangeras sedan starten 1966 av den ideella föreningen Motala AIF. Årligen deltar ca 38 000 cyklister från hela världen i loppen under Cykelveckan. Vätternrundan innefattar även Halvvättern 150 km, Tjejvättern 100 km, Vätternrundan 100 km, MTB-Vättern och Minivättern. Vätternrundan är en del av den svenska folksjälen. Vätternrundan blev 2013 det första idrottsarrangemanget i Sverige certifierade enligt ISO 20121, standard för hållbarhet vid evenemang.

Kontaktpersoner

Ulrika Smith Svenstedt
Marknadschef & sponsoransvarig
Ulrika Smith Svenstedt
Gunilla Brynell-Johansson
VD
Gunilla Brynell-Johansson
Andreas Andersson
Marknadskoordinator
Andreas Andersson